dimarts, 3 de gener del 2017

UNA FERRAMENTA IMPORTAT:


Els contes motors són un recurs pedagògic amb el qual podem treballar els continguts de psicomotricitat a Educació Infantil. En ell, els alumnes s'endinsaran en un mon en el que seran els protagonistes de la seva pròpia aventura i experimentaran en primera persona com resoldre les dificultats i reptes que es plantegen.
Amb els contes motors podem treballar:
  • L’atenció
  • Desenvolupar la imaginació
  • Potenciar els sentits
  • Memoritzar
  • Deshinibir-se, en el cas que representem el conte
  • Enriquir el llenguatge


A continuació us pose uns exemples de contes motors:


PORTADA
TÍTOL I SINOPSI
AUTOR I EDITORIAL


“Anem a caçar un ós”
En aquesta versió de la cançó popular anglesa, el poeta Michael Rosen i la il·lustradora Hellen Oxenbury segueixen la pista de quatre nens que surten amb el seu pare a caçar un ós. Junts travessaran un camp ple d’herba, un riu profund, una tempesta, un bosc molt fosc… fins a arribar a una cova estreta i tenebrosa… “Qui té por de l’ós?”
Michel Rosen i Helen Oxenbury
Barcelona: Ekaré 2013.


“La Petitona va al bosc”
La Petitona és una nena entremaliada i molt curiosa. I, com que és molt petita, es fica per llocs on les altres criatures només poden arribar amb la imaginació.

Els xiquets descobriran, amb la Petitona, el món que els envolta. En aquest cas, la tardor i les relacions espacials
Roser Rius
Ed. Cruïlla


“El capità Jan i els pirates”
podem endinsar-nos en la imaginació d'aquests tres xiquets, qui fan que un dia de platja en família es convertsca en una aventura pirata plena de diversió. Tot comença quan tres mariners del bo i millor construeixen vora mar un galió...
Peter Bently i Helen Oxenbury
Ed. Juventut



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada