Vaig a parlar-vos de les TICs en educació, per a fer-vos una xicoteta idea de la seua importància.
Hem d'oferir als
alumnes diferents possibilitats d'utilització de les TICS en el nostre context
educatiu.
És d'una gran utilitat dissenyar recursos tecnològics per a
l'educació a més de desenvolupar diversos projectes que intregren l'ús de les
TIC ja que en la nostra societat s'ha produït un gran avanç respecte a les TICs
i els xiquets cada vegada més, esten més integrats en un mon tecnològic, és a
dir, hem de moure'ns pels seus interessos. Parlant de la meua matèria,
l´educació infantil, crec que és important començar a utilitzar-les des de
l´aula infantil perquè es vagen adaptant a elles i anar innovant conforme vagen
creixent.
Podem fer sessions de psicomotricitat utilitzant les TICS,
podem ver videos a youtube, mirar diferents aplicacions d’esports, podem crear
la nostra aplicació…
Internet i
Educació:
Amb Internet
s'ha despertat una gran expectativa en els àmbits docents, polítics i
informatius sobre el potencial formatiu dels recursos continguts en la xarxa.
Internet té un gran eco social.
És precís que els professors pensen abans i
reflexionen sobre què es va a fer, què se'n va a utilizar... Internet és un
recurs educatiu.
En les teories
de l'aprenentatge constructivistes fan especial èmfasi en la idea de l'alumnat
com a centre dels processos cognitius i dels processos d'ensenyança i
d'aprenentatge, és el que situa els recursos en un esquema complex de
continguts, processos i condicions d'aprenentatge. Des del constructivisme en
tota situació d'aprenentatge hi ha tres elements: els resultats de
l'aprenentatge, o continguts (QUÈ s'aprén) , els processos (com s'aprén) i les
condicions d'aprenentatge (el que ha de complir una activitat o una situació
perquè l'aprenentatge es produïsca) .
Estos processos tenen una característica
comuna: són propis,
interns i inherents a l'aprenent. La intervenció del professor per a propiciar
el canvi en el material cognitiu només pot ocórrer per a crear condicions
favorables a eixe canvi. Cada aprenentatge requereix unes condicions concretes:
els recursos educatius i les estratègies d'ensenyança, i per la interacció
d´ambdós. En este marc entenem l'ús dels mitjans inforàtics com a recursos
educatius específics que afavoreixen l'aprenentatge de procediments, conceptes
i destreses associats a situacions específiques d´aprenentatge i en relació amb
estratègies didàctiques pròpies.
Internet és una
efectivitat pedagògica, és una realitat.
1. Internet
és un vehicle de comunicació per a alumnes i professors. Els instruments
telemàtics afavoreixen el treball cooperatiu i els contactes interpersonals,
eliminen barreres de l´espaci i temps, permeten la comunicació directa i
simultània o per mitjà d´intercanvi de missatges, l´alumne penetra en
activitats del món real. Al professor li facilita la informació
necessària.
2. Els
recursos educatius que proporciona internet. Informacions, imatges, textos
en qualsevol idioma, de qualsevol autor literari, filosòfic, científic...de
qualsevol època, diccionaris, mapes.
3. La
xarxa, i els seus servicis, com a recurs: tutoria telemàtica, educació a
distància, metodologies amb internet. La telemàtica és un recurs eficaç de
suport a l´educació a distància. En la formació a distància l´alumne es veu
alliberat del condicionants de temps i espai. Gràcies a una ruptura entre les
activitats d´ensenyança i les activitats d´aprenentatge. L´alumne regula el seu
aprenentatge de forma més autònoma. Potència l´autonomia general,
l'autoaprenentatge i l´autoformació, l´autoregulació, l´evaluació...
Espere que us siga d'ajuda!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada