dimarts, 3 de gener del 2017

LES TICS EN EDUCACIÓ

Vaig a parlar-vos de les TICs en educació, per a fer-vos una xicoteta idea de la seua importància.

Hem d'oferir als alumnes diferents possibilitats d'utilització de les TICS en el nostre context educatiu. 

És d'una gran utilitat dissenyar recursos tecnològics per a l'educació a més de desenvolupar diversos projectes que intregren l'ús de les TIC ja que en la nostra societat s'ha produït un gran avanç respecte a les TICs i els xiquets cada vegada més, esten més integrats en un mon tecnològic, és a dir, hem de moure'ns pels seus interessos. Parlant de la meua matèria, l´educació infantil, crec que és important començar a utilitzar-les des de l´aula infantil perquè es vagen adaptant a elles i anar innovant conforme vagen creixent.

Podem fer sessions de psicomotricitat utilitzant les TICS, podem ver videos a youtube, mirar diferents aplicacions d’esports, podem crear la nostra aplicació…




Internet i Educació:

Amb Internet s'ha despertat una gran expectativa en els àmbits docents, polítics i informatius sobre el potencial formatiu dels recursos continguts en la xarxa. Internet té un gran eco social. 
És precís que els professors pensen abans i reflexionen sobre què es va a fer, què se'n va a utilizar... Internet és un recurs educatiu. 
En les teories de l'aprenentatge constructivistes fan especial èmfasi en la idea de l'alumnat com a centre dels processos cognitius i dels processos d'ensenyança i d'aprenentatge, és el que situa els recursos en un esquema complex de continguts, processos i condicions d'aprenentatge. Des del constructivisme en tota situació d'aprenentatge hi ha tres elements: els resultats de l'aprenentatge, o continguts (QUÈ s'aprén) , els processos (com s'aprén) i les condicions d'aprenentatge (el que ha de complir una activitat o una situació perquè l'aprenentatge es produïsca) . 

Estos processos tenen una característica comuna: són propis, interns i inherents a l'aprenent. La intervenció del professor per a propiciar el canvi en el material cognitiu només pot ocórrer per a crear condicions favorables a eixe canvi. Cada aprenentatge requereix unes condicions concretes: els recursos educatius i les estratègies d'ensenyança, i per la interacció d´ambdós. En este marc entenem l'ús dels mitjans inforàtics com a recursos educatius específics que afavoreixen l'aprenentatge de procediments, conceptes i destreses associats a situacions específiques d´aprenentatge i en relació amb estratègies didàctiques pròpies. 

Internet és una efectivitat pedagògica, és una realitat.

1. Internet és un vehicle de comunicació per a alumnes i professors. Els instruments telemàtics afavoreixen el treball cooperatiu i els contactes interpersonals, eliminen barreres de l´espaci i temps, permeten la comunicació directa i simultània o per mitjà d´intercanvi de missatges, l´alumne penetra en activitats del món real. Al professor li facilita la informació necessària. 

2. Els recursos educatius que proporciona internet. Informacions, imatges, textos en qualsevol idioma, de qualsevol autor literari, filosòfic, científic...de qualsevol època, diccionaris, mapes. 

3. La xarxa, i els seus servicis, com a recurs: tutoria telemàtica, educació a distància, metodologies amb internet. La telemàtica és un recurs eficaç de suport a l´educació a distància. En la formació a distància l´alumne es veu alliberat del condicionants de temps i espai. Gràcies a una ruptura entre les activitats d´ensenyança i les activitats d´aprenentatge. L´alumne regula el seu aprenentatge de forma més autònoma. Potència l´autonomia general, l'autoaprenentatge i l´autoformació, l´autoregulació, l´evaluació...

Espere que us siga d'ajuda!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada